טל דוידוף – מאמן לשיפור התקשורת

טל דוידוף – מאמן לשיפור התקשורת
אני טל דוידוף, מאמן עשרות אנשים בשבוע ומוביל אותם לתהליכי הצלחה ושינוי של השגת מטרות ויעדים, הצלחה בזוגיות, עסקים, מקצועית, מול המשפחה, מול הסביבה ובעיקר מול עצמם.
אני מאמן בכיר אישי זוגי ועסקי ומומחה לפיתוח ביטחון עצמי בשיטת סי בי טי ופסיכולוגיה חיובית.
אני מאמן בקליניקה שלי בקריית אונו, בחיפה ואפילו בזום.

עזרתי לאנשים לשנות הרגלים, דפוסי התנהגות, דפוסי חשיבה, להציל מערכות יחסים וגם לסיים אותן כשצריך, להכפיל את ההכנסות שלהם ואת כמות הלקוחות באמצעות פיתוח הביטחון העצמי שלהם, לפרוץ גבולות, לשפר תקשורת עם חברים, משפחה, עמיתים ולקוחות ועוד כל כך הרבה.

הפסיכולוגיה החיובית שמה דגש על הדברים שיש לנו ושאנחנו כן יכולים לעשות לעומת הדברים שאין לנו ואנחנו לא יכולים, עם זאת כן מייחסת חשיבות רבה לגבולות ולשפה השלילית.
בתור אדם שחי ונושם סי בי טי, אני יכול לומר שהשילוב בין סי בי טי לפסיכולוגיה חיובית הוא אחד ממפתחות האפס שיש לנו בשביל להשיג את המטרות שלנו בכל תחום שהוא ושל התפתחות בתהליכים אישיים, זוגיים, מקצועיים או/ו עסקיים.

אחד הדברים היפים שהבנתי הוא שברגע שאנחנו מבינים את המבנה של תהליך, אנחנו יכולים להקביל אותו לתהליכים אחרים שיש לנו בחיים, משמע: אם צלחתם תהליך אחד מא' עד ת', אתם יכולים לעשות את זה שוב! ומיד אתן לכם טעימה קטנה בעזרת 3 מהכלים שאני בעצמי משתמש בהם ומנגיש למתאמנים ולמטופלים שלי בתהליכים של שינוי והצלחה.
הכלי הראשון – הבנה של מבנה תהליכי, אם נסתכל על זה ברמה הפשוטה – תהליך מורכב מ- 3 חלקים עיקריים: התחלה, אמצע וסוף, בדרך כלל אם תסתכלו טוב, יש להם בכל נושא בחיים מאפיינים די דומים:
ההתחלה קשה יחסית, מאוד מרגשת ועם זאת מאוד מאתגרת,
האמצע הרבה פעמים בעל אופי סטגנטי – זאת אומרת שמרגישים בו תקיעות מסוימת ועמידה במקום והוא די מונוטוני, בעוד שהסוף הרבה פעמים מלווה בתסכול גדול, קושי רב ועם זאת הוא יחסית קצר. ממש כמו טיפוס על הר: כשרוצים להגיע לפסגת הר, החלק הכי תלול והכי קשה הוא תמיד בסוף.

ברגע שמבינים את המבנה של התהליך הזה, אפשר להקביל אותו גם לשאר התחומים בחיים ומה שמשתנה בעצם אלו הפעולות עצמן ולא המבנה, בין אם מדובר על זוגיות, מערכות יחסים ו/או על עסק ואפילו קידום בעבודה ו/או בלימודים.

הכלי השני – גוף הדיבור.
נכון שגם השפה של הגוף שלנו עצמו משנה (60% מהתקשורת האנושית נעשית באמצעות שפת גוף) עם זאת אני מדבר כרגע על גוף הדיבור.
ברגע שבן אדם מדבר על עצמו בגוף ראשון, הוא ברור יותר לעצמו וגם לצד השני. שימו לב, שכשאדם מספר על עצמו והוא נתקל בקושי רגשי מסוים הוא בדרך כלל "בורח" מהרגש, לדוגמא: "וואי אחי הלכתי ברחוב ופתאום אתה מכיר את זה שאתה הולך ופתאום נופל ואז אתה מקבל מכה בברך וזה כאבי תופת?"

מה מוזר במשפט הזה?
שימו לב שהאדם עשה כאן שימוש בגוף שני כדי לתאר משהו שקרה ספציפית לו. כשאדם לא מדבר על עצמו בגוף ראשון – הוא יוצר ניתוק רגשי.
אם נשים לב יותר לגוף הדיבור ונתאים אותו למה שאנחנו רוצים להגיד, אז נהיה ונשמע יותר בטוחים מכיוון שנהיה בקורלציה בין המילים שאנחנו אומרים לכוונה שאנחנו רוצים להעביר.

הכלי השלישי – שימוש בשפה חיובית, כשאנחנו מנהלים שיחה, בין אם אנחנו מנהלים אותה עם עצמנו ובין עם אנשים אחרים, לשפה החיובית יש משמעות רבה בכל הנוגע לרמת הקשב שיש לנו כלפי עצמנו וכלפי הצד השני ולחילופין לצד השני כלפינו וכלפי עצמו – נקודה למחשבה!

שימו לב בכמה מילים שליליות השתמשתי במאמר הזה ובאילו הקשרים, אני בטוח שתופתעו 🙂

אם אתם מרגישים שאתם מתקשים, צריכים/רוצים עזרה לשפר את הביטחון העצמי שלכם, מוזמנים לפנות אלי.

טל דוידוף – מאמן בכיר מומחה לפיתוח ביטחון עצמי בשיטת סי בי טי ופסיכולוגיה חיובית.

052-3212797

Comments are closed.