מיכל שהם שביב

״כאשר הנשמה חפצה לחוות משהו בעולם הזה, היא שולחת לפניה דימוי ואז נכנסת לתוכו״

(מייסטר אקהארט משורר מימי הביניים)

פרטים אישיים

אני אשה בת 59, נשואה, אם גאה לשני בנים בני 21 ו-.30.

חיה, יוצרת, מטפלת, תלמידה, מלמדת ומלווה קבוצות בתהליכים טיפוליים,חברתיים ויצירתיים

בשלוש השנים האחרונות מתגוררת בעיר הולדתי, חיפה, אחרי הרבה שנים בירושלים.

הכשרה מקצועית ולימודים אקדמיים

תמיד חיפשתי איך לשלב בעבודתי עם אנשים את הערוצים היצירתיים והרוחניים וליצור תהליכים תרפויטיים הוליסטיים אני אוהבת ללמוד כלים לפתיחת הערוץ היצירתי והתמזל מזלי לפגוש לאורך כל הדרך מורים ומורות יוצאים מגדר הרגיל ,ללכת עמם כברת דרך ארוכה ולספוג מניסיונם ומהידע הרב והייחודי שלהם.

התהליכים שאני מקדמת היום עם מטופלים ,תלמידים ומונחים הם אינטגרציה של גישות כלים וטכניקות שהתנסתי בהם לאורך השנים ואשר עבדו ועובדים עבורי.
אני מציעה לאנשים אחרים את מה שריפא ועדין מרפא אותי באמצעות פתיחת הערוצים היצירתיים הרגשיים והרוחניים בחיי.

המושג של קרל גוסטב יונג ״המרפא הפצוע״ הוא מושג מפתח בדרכי המקצועית כמטפלת.

בתחילת דרכי המקצועית התמקצעתי בפסיכולוגיה וביעוץ חינוכי באקדמיה (תואר ראשון ושני בהצטיינות( באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

מאוחר יותר התמחתי כמדריכה בשירות הפסיכולוגי הייעוצי בתחום של מיניות, מגדר ומשפחה,
וזכיתי בהדרכה צמודה מפסיכולוג קליני יחיד ומיוחד בשם דויד בנאי שבעזרתו נבנתה היכולת לייצר שיח רלוונטי עם מתבגרים בעידן של היום.

לאחר מכן התחלתי ללמוד אצל ד״ר יואב בן דב (ז״ל) טארוט,פסיכומאגיה וישום תהליכים מהתאוריה הקוואנטית על נפש האדם. למדתי בקורסים של יואב בן דב במשך 8 שנים, והחיבורים שהוא יצר בין העולם העתיק לימינו, בין המדע למיסטיקה, בין שפת הסמלים לשפת החלום, הנפש והתת מודע מהווים עבורי עד היום בסיס לכל מה שהגיע  אחריו.

פגשתי את אנליה מגן, פסיכואנליטיקאית ואמנית מעין הוד שפיתחה מודל לעבודה עם נפגעי טראומה באמצעות דמיון מודרך ואמנות, למדתי את המודל ועבדתי בהדרכתה עם אוכלוסיות שונות שסבלו מפוסט טראומה כולל ילדים ובני נוער יהודים, מוסלמים ונוצרים וכן עולים חדשים

אחר כך למדתי   NLP במכון רטר וקבלתי ידע מעמיק על התהליכים רבי העצמה שגישה זו מציעה ליצירת פריצות דרך ושינויים מרחיקי לכת בדפוסי חשיבה, רגש והתנהגות. יישמתי תהליכים אלו על עצמי ועל מטופלים.

למדתי רבות ממורי במוסררה במסלול התלת שנתי לפוטותרפיה, שם בעיקר רכשתי כלים יצירתיים מהמדיום הצילומי ,והבנתי את הפוטנציאל הגלום בשימוש בצילומים בתחום הרגשי, היצירתי והרוחני.

מסינה פרוסט ומריהברונה סירבלה למדתי בחו״ל על מודל ושיטת קולאז׳ הנשמה וב2014 הבאתי אותה לארץ. היום אנו 16 מנחות מוסמכות בארץ.

העבודה של יצירת חפיסת קלפים אישית מקולאז׳ים לפי מודל מסוים שינתה אותי, היא העצימה אותי, חיזקה את הנוכחות שלי כאדם שלם בעולם, הביאה לחיי השראה ותשוקה ליצור מתוך עצמי שוב ושוב ושוב ולגלות את המעיין הנובע של הנשמה הכמהה להראות ולהתבטא בעולם.

נסיון מקצועי

–        פוטותרפיסטית בקליניקה פרטית לפוטותרפיה וקולאז׳תרפיה בחיפה ובתל אביב.

–        מדריכה לפוטותרפיסטיות ולפסיכותרפיסטיות בשילוב כלים יצירתיים בטיפול

–        מרכזת אקדמית ומורה במסלול פוטותרפיה במרכז שילוב (בי״הס לפסיכותרפיה בגישת מזרח-מערב) בקרית טבעון

–          מלמדת במסלול פוטותרפיה באוניברסיטת תל אביב

–        מנחה קורסים למנחים שעובדים עם קבוצות בשילוב צילום לפי מתודת פוטווויס

–        מכשירה בארץ מנחים במודל ובתהליך קולאז׳ הנשמה

https://www.facebook.com/michal.shoham.shaviv/

Comments are closed.