דיקור סיני

Acupuncture for depression

הדיקור הינו חלק מהרפואה הסינית, ונעשה בה שימוש בסין עוד בטרם המאה ה-2 לפנה"ס.
מסין התפשטה תורת הדיקור לחלקים נוספים באסיה ובמאה ה-20 הפכה פופולרית גם בשאר העולם.
מספר מחקרים מדעיים מצאו כי דיקור סיני אכן מעורר הפרשה של משככי כאבים טבעיים בגוף,
וכך מספק תועלת מסוימת בהקלת כאבים ובחילות, וכן מסייע לסובלים מדלקת מפרקים, כאשר אלו נוטלים במקביל גם תרופות רגילות.

בניגוד לגישה של הרפואה המערבית שמתמקדת במחלה, הרפואה הסינית המסורתית מתמקדת במטופל עצמו ובאנרגיה.
לפי הרפואה הסינית המסורתית, האנרגיה של הגוף, הצ'י, נעה לאורך ערוצים שנקראים מרידיאנים. כשהאנרגיה לא זורמת בחופשיות דרך המרידיאנים,
זה אומר שיצאנו מאיזון- כדי להחזיר את האיזון, משתמשים בשיטות כמו דיקור סיני.
מתבסס על אותה הנחה, כי גירוי הנקודה הרלוונטית על גבי המרידיאן (באמצעות דיקור) יאזן את אנרגית הגוף כולה.

אנרגית הגוף, הצ'י, היא רק אחד משלוש האוצרות שיש לנו. השניים האחרים הם הג'ינג והשן.
ג'ינג הוא הצורה המוחשית של הצ'י. הג'ינג נמצא בכליות ואחראי על פעולות מוחיות.
שן היא הצורה הרוחנית של הצ'י. היא הכוח המניע שלנו, מה שמייחד אותנו מאחרים, והיא נמצאת בלב.
אם הצ'י והג'ינג מאוזנים, השן פורח- אבל כשיש חוסר איזון בין האנרגיה הפיסית לאנרגיה הרוחנית
(בגלל טראומה, תזונה לקויה, עומס או פעילות מינית מוגזמת), נוצרות הבעיות.

דרך הטיפול  בדיקור נעשת בשלושה שלבים :

בשלב הראשון של הטיפול הוא האבחון. תהליך האבחון נעשה על ידי התבוננות במטופל, תשאול מקיף וממוקד בתלונה העיקרית,
מדידת דופק ואזורי רפלקס נוספים (כמו בטן) ובדיקה של האזור הבעייתי.

בשלב השני בונים אסטרטגיה טיפולית, כלומר מה אנחנו רוצים לעשות על פי סדר עדיפויות, ומציעים בהתאם לכך תוכנית טיפול.
התוכנית ממליצה על מספר המפגשים והסמיכות ביניהם.

בשלב השלישי המטפל מחדיר את המחטים למספר נקודות לאורך המרידיאנים. כדי להשפיע על המצב של
מערכת בגוף או של איברים בגוף.

לכל נקודה ישנם מספר תפקודים, באופן בסיסי כשאנו מחדירים מחט דקה פנימה גורמים לכוח החיים לנוע באותו אזור ולהביא אנרגיה במקומות שחסרה אנרגיה
או יש חסימה או סטגנציה כל שהיא. החוויה לאחר הדיקור היא נעימות רוגע ואנרגטיות, המחטים דקות כשערה, סטריליות וכמעט ללא כאב ממשי וללא שימוש חוזר.
ישנה תחושה קצרה של תזוזה או כיווץ והדבר אומר שהמחט התקשרה עם הצי' והמטופל אט אט יחוש נוח ממורכז ושליו.
. בטיפול טוב ישנה תחושה מדיטטיבית כשהגוף מגיע לאיזון והאנרגיה זורמת ומשפיע על האיבר והגוף

לפי תורת חמשת האלמנטים, שהיא חלק מהפילוסופיה הסינית, הביטוי של חוסר האיזון יהיה שונה מאדם לאדם.
את אלמנט האדמה למשל מאפיינת דאגה, את אלמנט המים פחד ואצל אלמנט העץ זה כעס.
כל אחד מהרגשות האלה יתבטא בחוסר איזון של האיבר הפנימי המתאים לו.
אצל אלמנט האדמה נפגעים הטחול והבטן, אצל אלמנט המים זה הכליות, ואצל אלמנט העץ זה הכבד.

פרט לשיפור הפעילות הכימית של המוח, הטיפול בדיקור סיני מפחית את המתח, מעלה את רמת האנרגיה בגוף ומחזיר אותו לאיזון שאבד לו.

לעזרה במציאת מטפל/ת בחיפה לטיפול בדיקור סיני התקשרו 0586974974