מנופאוזה – תופעת גיל המעבר

תופעות גיל המעבר (מנופאוזה), הן תופעות המתלוות להפסקת הווסת אצל האישה, בשלב זה מתרחשים שינויים הורמונליים משמעותיים, הכוללים הפסקה של הפרשת ההורמונים ה”נשיים”. תקופה זו מאופינת בהפסקות הדרגתית של הווסת. זמן הופעת תסמיני גיל המעבר ומשכם משתנים מאישה לאישה.

גיל הפסקת הוסת הממוצע הוא 50-51 שנים.

סימפטומים העלולים להופיע בתקופה זו הם  גלי חום, הזעות, יובש, עייפות, חוסר שקט, דפיקות לב, דיכאון ודכדוך, דלקות חוזרות בשלפוחית השתן ובנרתיק, יובש נרתיקי, אוסטאופורוזיס.
הטיפול ברפואה המערבית לחלק מהסימפטומים כולל מתן הורמונים חליפיים. (טיפול שנושא חסרונות לצד יתרונות).

הרפואה הסינית רואה  בתקופה זו שלב של שינוי פיזיולוגי תקין במחזור חיי האישה. האישה עוברת מתקופת היאנג של חייה, תקופה של עשייה, פיריון, עבודה, גידול הילדים, לתקופת היין שבחייה – תקופה שמאפשרת הורדת הילוך, התבוננות מחודשת על החיים ועשייה ממקום שונה.

המעבר הזה נחווה כקשה לנשים רבות ועלול לפגוע מאוד באיכות החיים. משך הופעת הסימפטומים הוא נתון משתנה ותלוי במצבה הגופני והנפשי של האישה.

היכולת לצלוח מעברים בחיים ולהגיע לאיזון חדש לאחר הפסקת הוסת נמצא באחריות צ'י הכבד שאחראי בין השאר לזרימה כללית והרמונית עם החיים. חוסר איזון בו גורם להתארכות התקופה הסימפטומתית של גיל המעבר.

את לא חייבת להמשיך לסבול
טיפול ברפואה סינית עשוי לסייע משמעותית עד לכדי התמודדות ללא תרופות  עם התייחסות ספציפית לכל אישה ומצבה. הטיפול מאפשר לגוף ולנפש לקבל את השינוי על ידי דיקור, צמחי מרפא ומתן והמלצות תזונתיות. לטיפול יש תוצאות מצוינות, ולא פחות חשוב מכך, הוא ללא תופעות לוואי.

כתבה:  דפנה ארליך– קליניקה לנשים וילדים, רפואה סינית בשילוב רפלקסולוגיה ופרחי באך

לעזרה במציאת מטפל/ת בחיפה לטיפול במנופאוזה, התקשרו 055-6817644